Sydney!

Sydney zdecydowanie przypadło mi do gustu! Może nie jest tak spektakularne jak Hong Kong, tak popularne wśród światowej finansjery (i Polaków!) jak Londyn, czy po prostu tak fajne jak Łódź (która, aż „wieje potencjałem ;) ), ale z całą pewnością da się tu miło spędzić czas, a i zapewne mieszkać.

Nie jestem typem turysty, który „odhacza” kolejne punkty z przewodnika Lonely Planet, raczej wolę „poszwendać się”, usiąść na kawce w knajpce i popodglądać życie „lokalsów”, ale ikonę miasta – Sydney Opera House – poszedłem obejrzeć już pierwszego dnia pobytu w Australii. Repertuar oferuje pełen przekrój doznań – od chóru dziecięcego i warsztatów tańca, poprzez oczywiście operę, po występy np Sissor Sisters(!), w środku trochę jak w „drink barze” na promie z czasów PRL-u (może przesadzam… takie porównanie pierwsze przyszło mi do głowy :D), ale sama bryła budynku naprawdę imponująca, a gdy jeszcze w nocnej iluminacji… bajka!

Samo centrum Sydney też „daje radę”. Eleganckie, ceglane budynki z początku XX wieku ze smakiem wkomponowane w nowoczesną zabudowę wieżowców ze szkła i stali. Dużo tego (jak to zwykle w centrach dużych miast), ale nie przytłacza. Warto też zajrzeć nieopodal do klimatycznej dzielnicy The Rocks z całą masą kawiarni, pubów i wszelkiej maści sklepików z wyrobami lokalnych artystów, albo przepłynąć się po Sydey Harbour jednym z kilku promów odpływających z Circural Quay – super widoki! A na deser?? Oczywiście miejskie plaże, surfing i palmy – i to jest to! Lubię to! ;)

Pozdr!

PS. A ja przeniosłem się z Bluey’s na wybrzeże do Nowra i okolic na kilka ostatnich tu dni, a teraz jestem w drodze powrotnej do Sydney. Ciao!

Skomentuj

