Lądek vs Hong Kong – starcie tytanów

Udało się! Póki co znalazłem tymczasowe obejście cenzury netu w chinach, a więc… Na dobry początek zupełnie niewspinaczkowy wpis :) W drodze do pierwszego przystanku na mojej trasie miałem okazję pokręcić się po obu rzeczonych miastach. W Londynie zachowałem się chyba nieelegancko i brzydko mówiąc olałem Królową. Za to po trosze z zawodowej ciekawości pojechałem do City popodglądać finansjerę podczas lunchu, później nad Tamizę, okolice Hyde Parku, Trafalgar i inne zakamarki. Wrażenia? Pozytywne! Białe kołnierzyki  mają się dobrze, miasto przygotowuje się do olimpiady, prawie wszyscy uśmiechnięci i wyluzowani niezależnie od koloru skóry i tego czym się zajmują. Widać, że Królowa dba o poddanych!

No i Hong Kong. Należałoby zacząć od tego, że z kolegą Piotrusiem (który zdecydował się powspinać ze mną w Getu, ale nie lecieliśmy razem) umówiliśmy się na 25.07… „gdzieś w centrum HK” :D Brzmi absurdalnie, szczególnie mając na uwadze, że w tym mieście zagęszczenie ludzi na km kwadratowy dochodzi do 44 tyś osób… ale po wymianie dwóch smsów o dziwo znaleźliśmy się :) A samo miasto? Fascynuje i przeraża. Wszędzie drapacze chmur jakich w londyńskim City nie widziałem, ludzi tłum, ścisk, zero przestrzeni, zero nieba,  pomieszanie ultranowoczesności z azjatyckim bałaganem. Witryny z najbardziej luxusowymi markami świata i bambusowe rusztowania!

Chyba nie muszę pisać, które miasto bym wybrał (nie mając opcji na Barcelonę i oczywiście Łódź ;) ), a Wy? Dla niezdecydowanych kilka fotek z obu miast.

ps. a my już w Getu tak jak pisałem, ale o tym następnym razem. ciao!

This slideshow requires JavaScript.

6 thoughts on “Lądek vs Hong Kong – starcie tytanów

    • hmmm… w kaloszkach na obcasie… no comments ;) a jeśienią ciśniemy pod pochylnia a muerte! o! pozdr ;)

Skomentuj

